Activeringsstappen voor de P1-poort:
- Inloggen op de Fluvius-website:
Ga naar de Fluvius-portaalpagina en log in met je account. Heb je nog geen account, dan kun je er een aanmaken door je te registreren met eID en een kaartlezer, of via de itsme-app. - Registreer je EAN-code:
Voeg de EAN-code van je elektriciteitsmeter toe (18 cijfers, beginnend met ‘54’). Deze code vind je op je energiefactuur, in de klantenzone van je energieleverancier of op de sticker op je meter. Klik op “Toevoegen aan overzicht”. - Controle en Activatie-aanvraag:
Als je EAN-code wordt herkend als gekoppeld aan een slimme meter, verschijnt deze in je overzicht. Krijg je een foutmelding, dan kan het zijn dat Fluvius je EAN-code nog niet heeft geregistreerd als digitale meter.
Vink het vakje aan om akkoord te gaan met de gegevensdeling en klik op “Aanvragen” om de activatie van de P1-poort te starten. Je krijgt een bevestigingsmail van Fluvius, of een brief als er geen e-mailadres beschikbaar is. Volg de link in de mail of vul de activatiecode uit de brief in op de Fluvius-website.



- Goedkeuring en Finaliseren:
Na goedkeuring van de aanvraag verandert de status van de P1-poort naar “In aanvraag”. Zodra de activatie is voltooid, wordt het oranje bolletje in het overzicht groen, wat aangeeft dat de P1-poort nu actief is. - Openen van de P1-poort:
Klik op het groene bolletje om de poort daadwerkelijk te openen. Op het volgende scherm kun je met de aan/uit-knop de P1-poort activeren. Dit proces kan tot 72 uur duren. Zodra de poort open is, verandert de status naar “Open” en kan de load balancing module je elektriciteitsdata uitlezen.
Controleer op je slimme meter of de P1-poort open is: een pijltje boven “GP” geeft aan dat de poort actief is. Bij problemen kun je contact opnemen met Fluvius via 078 35 35 34.
Meer info: Maak je digitale meter slim| Fluvius (bron)
Neem contact met ons op voor meer informatie over dit onderwerp.